Luna noiembrie înseamnă pentru foarte mulți dintre noi, o lună calendaristică bazată pe un eveniment de o amploare tot mai mare în ultimii ani și anume Black Friday. E acel eveniment din an în care marii retaileri, magazinele online și poate chiar și micii producători oferă clienților săi cât și celor interesați, reduceri, discounturi cadouri și alte promoții care mai de care mai atractive. Încă de acum 10 ani, cozile din fața marilor magazine reflectau discounturile și entuziasmul pe care clienții îl arătau față de acest eveniment. Prezentul arată diferit însă nu cu mult chair dacă digitalizarea dar și pandemia au făcut ca unele businessuri să migreze către online lăsând cumva în urmă ideea de cozi, aglomerație și îmbulzeală în magazine.
Interesul cel mai mare în această perioadă este pentru zona de IT&C, secondat mai apoi de zona de electrocasnice. Cumva de înțeles pentru profilului de consum al unui roman. Quickmobile e unul din magazinele online care anul acesta aduce ca element de noutate o serie de gadgeturi noi, în premieră pentru piața locală. Astfel Black Friday la Quickmobile va fi anul acesta „un spectacol al reducerilor de până la 70% pentru gama de produse IT&C”.
Lucrurile de Black Friday se întâmplă rapid în cele mai multe cazuri, motiv pentru care de cele mai multe ori cumpărătorii nehotărâți pierd cel mai adesea ofertele magazinelor. Eforturile echipelor de marketing sunt considerabile în toată această perioadă mai ales în cadrul marilor magazine unde prestația impecabilă în Black Friday este o promisiune a brandului față de clienți.
Valoarea adăugată și experiența de cumpărare sunt dictate de preț dar, mai nou, și de o întreagă serie de alte aspecte și atribute. Quickmobile de exemplu, mizează în acest Black Friday pe un program de afiliere, unic și personalizat, care își propune să devină un mecanism atractiv de marketing și vânzări dar care să unească în cele din urmă și mai mult clientul cu brandul.
Din punct de vedere al previziunilor referitoare la impactul pe care-l vor avea anul acesta vânzările de Black Friday este încă greu să vorbim dar nu imposibil. Ne așteptăm la creșterea interesului pentru mediul online datorită diversității de produse disponibile ca și gamă dar și datorită tendințelor impuse de situația pandemică a momentului. Noiembrie, indiferent de an, rămâne un reper important în ceea ce înseamnă comerțul atât în mediile de B2B cât și în cele B2C.
Recomandăm absolut tuturor celor care sunt interesați de a face cumpărături de Black Friday să verifice din timp prețurile produselor dar mai ales să-și pregătească listele de cumpărături deoarece în foarte multe cazuri stocurile produselor ajung să se epuizeze foarte repede. Chiar și așa, promisiunea marilor retaileri este că fiecare client va fi mulțumit de experiența de cumpărare din ziua de Black Friday.
Încheiem prin a spune că vom urmări cu interes evoluția programului de afiliere a celor de la Quickmobile atât în perioada Black Friday cât și ulterior acestui eveniment.
De reținut este faptul că anul acesta în România evenimentul Black Friday „va fi sărbătorit” pe data de 12 noiembrie.