O companie nu inseamna doar un brand sau anumite servicii, ci inseamna mai ales oameni. Atmosfera la locul de munca depinde de ei si, prin urmare, de modul in care lucreaza intreaga echipa. Angajamentul angajatilor inseamna profituri mai mari.
Un angajat care vine la munca nu doar sa lucreze, ci si sa petreaca timp cu ceilalti colegi, simte o mai mare satisfactie in munca si este mai dispus sa faca fata noilor provocari. Cu toate acestea, relatiile bune in companie nu depind numai de angajatii insisi. Un rol important il are si managerul, deoarece el trebuie sa aprecieze eforturile si succesele obtinute. Cu toate acestea, nu trebuie neaparat sa se limiteze doar la laude sau promovare. Poate oferi angajatilor cadouri, o modalitate foarte eficienta de gratificare.
De ce sunt importante cadourile pentru angajati?
Scopul cadourilor corporate consta in exprimarea recunoștintei fata de angajat si aprecierea muncii sale. In acest sens, un cadou mai special, precum agende personalizate tiparite cu numele angajatului, poate avea un mare efect.
In cazul companiilor mari, se poate opta pentru cateva optiuni universale, cum ar fi cosuri cu dulciuri sau cu produse traditionale, de exemplu. Astfel de cadouri, desi nu sunt personalizate, trezesc sentimente dragute si functioneaza mult mai bine decat accesoriile de birou sau canile cu sigla companiei.
Care sunt beneficiile cadourilor pentru angajati?
Nu este un secret pentru nimeni ca tuturor oamenilor le place sa se simta apreciati. Este greu de imaginat o companie in care angajatii vin, isi indeplinesc sarcinile in tacere deplina, apoi se intorc acasa si viata lor reala abia incepe. Este greu ca cineva sa se simta bine intr-un astfel de mediu, iar asta are un impact asupra rezultatelor si angajamentului. In ceea ce priveste toate aceste aspecte, exista 3 avantaje principale ale oferirii de cadouri angajatilor:
- Intarirea relatiilor – desigur, construirea unor relatii puternice cu colegii de munca depinde de personalitatile acestora. Cu toate acestea, relatia cu seful este o problema separata. Angajatii pentru care seful nu este doar o persoana distanta, pozitionata mai sus in ierarhie si care da ordine manageriale, sunt mai susceptibili sa dea dovada de angajament.
Desigur, asta nu inseamna neaparat ca seful trebuie sa le devina prieten. Contactele prea intime pot avea, de asemenea, un impact negativ asupra muncii. Totusi, nimic nu-l impiedica pe sef sa-si aprecieze angajatii. Si nu doar ca angrenaje eficiente in companie, ci si ca oameni.
- Angajament mai mare – o astfel de apreciere, la randul sau, se traduce intr-un angajament mai mare, in motivarea angajatilor. Cadourile de Craciun pentru angajati, cadourile de ziua de nastere sau recompensele pentru obtinerea unor rezultate bune ii fac sa se simta importanti si mai dispusi sa accepte noi provocari.
- Satisfactie mai mare – atunci cand angajatul se simte parte dintr-un tot mai mare si simte ca efortul sau da cu adevarat roade, el va fi, de asemenea, mai multumit de rezultate si mai dispus sa continue.
Poate un angajat tocmai a achizitionat un client important sau a finalizat un proiect solicitant care a adus profit companiei? In acest caz, laudele verbale nu sunt suficiente si nu intotdeauna astfel de realizari pot fi recompensate cu o promovare. Si aici un cadou poate fi o idee buna.