Sezonalitatea anvelopelor este o caracteristică importantă care nu trebuie ignorată niciodată. Practic, nu numai bunăstarea sa, ci și siguranța și chiar viața tuturor utilizatorilor drumului, depind de cauciucuri. Pentru că iarna se apropie, ar trebui să cumperi cauciucuri de iarnă din timp, pentru a le schimba la momentul potrivit.
Compoziția chimică a cauciucului de iarnă
Principala proprietate care distinge anvelopele de iarnă de cele de vară, este compoziția chimică a compusului. Cauciucul de vară, la temperaturi scăzute, se întărește și își pierde elasticitatea. Acest lucru duce la o scădere a aderenței pe suprafața drumului și crește riscul de utilizare. Materialele utilizate la producerea anvelopelor pentru temperaturi scăzute rezolvă această problemă. Pentru cauciucuri de iarnă se pot utiliza următoarele tipuri de materiale:
Cauciuc natural – garantează elasticitatea și rezistența, asigurând o manevrabilitate mai bună pe suprafețe alunecoase;
Cauciuc artificial – afectează performanțele precum uzura, aderența și frânarea;
Cauciuc negru – determină durabilitatea și rezistența produsului;
Silice – este un substitut excelent pentru funinginea anvelopelor de iarnă, datorită rezistenței sale la temperaturi scăzute;
Sulf – servește ca element auxiliar pentru conectarea moleculelor polimerilor descriși mai sus;
Uleiuri naturale sau rășini – se înmoaie și servesc la menținerea elasticității chiar și la temperaturi extrem de scăzute.
Aceste componente sunt capabile să ofere o înaltă calitate și performanțe excelente anvelopelor de iarnă.
Caracteristicile modelului benzii de rulare a cauciucurilor de iarnă
Modelul benzii de rulare a anvelopelor pentru sezonul rece este de mai multe tipuri. Modelele simetrice sunt foarte frecvente și sunt considerate universale. În general, astfel de modele au un nivel destul de ridicat de zgomot în funcțiune în oraș și aparțin segmentului mediu și bugetar.
Cu o bandă de rulare asimetrică, se produc cauciucuri de iarnă mai scumpe, care sunt mai puțin zgomotoase pe drumurile orașului.
Modelul direcțional este responsabil pentru scurgerea de înaltă calitate a apei din zona de contact cu șoseaua. Aceste anvelope sunt marcate cu o săgeată care indică direcția de rotație a roții pentru o instalare corectă.
Anvelope cu știft și frecare
Pentru perioada de iarnă, tracțiunea pe suprafețe alunecoase, înzăpezite sau umede, este foarte importantă. Prin urmare, există mai multe tipuri de cauciuc. Anvelopele cu știfturi au atât avantaje, cât și dezavantaje. Pe de o parte, pe gheață și stratul dens de zăpadă, acest tip de cauciuc poate reduce semnificativ distanța de frânare și poate accelera timpul. Dar, pe de altă parte, pe trotuarul curat, vârfurile reduc semnificativ tracțiunea, ceea ce poate duce cu ușurință la derapaje incontrolabile, precum și la o creștere semnificativă a distanței de oprire.
Există, de asemenea, anvelope cu știfturi care au un set întreg de găuri tehnologice, în care știfturile pot fi montate suplimentar. În cele din urmă, al treilea tip de anvelope de iarnă este fricțional. Datorită structurii speciale a benzii de rulare și a supapelor subțiri, aceste anvelope par să se lipească de suprafață. Această caracteristică a devenit destul de populară printre conducătorii auto, denumind-o „Velcro”.