Ce este un serviciu de consultanta?

de FluxImobiliar

Consultanta este un serviciu special oferit de profesionisti cu cunostinte si experienta in domeniul sau subiectul in care compania are nevoie de consiliere. Prin urmare, consultantul este un profesionist specializat. Consultantii care ofera serviciul de consultanta pot lucra ca freelanceri, asociati de proiect sau pot apartine unei organizatii.

Consultanta isi propune sa ajute clientii sa isi atinga obiectivele de afaceri prin oferirea de solutii eficiente, bazate pe o combinatie de inovatie si practici acceptate de industrie. Este un serviciu cu valoare adaugata care, bine facut, are un rol important in implementarea unei companii. Un exemplu in acest sens este Cosmo Consult unde clientii pot obtine consultanta pentru a avea succes in domeniul in care activeaza.

Serviciul de consultanta trebuie planificat. Aceasta inseamna ca are un inceput, o dezvoltare si un sfarsit. Cu alte cuvinte, acesta trebuie executat printr-un plan si cu unul sau mai multe rezultate sau cu rezultate in timpul executarii sale.

Cum se angajeaza un serviciu de consultanta?

Procesul de angajare a unei firme de consultanta incepe cu primul sondaj al companiei si clientului. Aceasta sarcina permite cunoasterea minimului necesar pentru a face o propunere de lucru care sa includa o prima evaluare a proiectului. Uneori, consultantul ar putea sa recomande chiar si utilizarea anumitor elemente de software specifice, pentru o eficienta mai mare a firmei, asa cum este de exemplu pachetul Power Bi care ajuta la o conexiune mai buna intre departamente si la o fluidizare mai mare a proiectelor.

Ce este propunerea de consultanta?

O propunere buna de servicii de consultanta contine, cel putin, urmatoarele elemente:

  • Obiectivul proiectului;
  • Context;
  • Intelegerea nevoilor clientilor;
  • Domeniul de aplicare al proiectului;
  • Etapele sau fazele proiectului;
  • Detalii privind sarcinile si activitatile ce urmeaza a fi desfasurate cu atribuirea responsabilitatilor la nivel institutional (companie furnizoare/companie client);
  • Livrare;
  • Criterii de acceptare;
  • Propunere economica;
  • Mod de contractare;
  • Pret si metoda de plata;
  • Obligatiile si resursele pe care societatea contractanta va trebui sa le furnizeze;
  • Experienta companiei de consultanta sau a consultantului care ofera serviciul de consultanta;
  • Referinte.

In multe cazuri, ca parte a contextului, este inclus un diagnostic sau o situatie actuala. Daca propunerea este aprobata, incepe consultanta. Toate acestea trebuie sa fie discutate cu clientul inca de la inceput astfel incat acesta sa poata determina daca vrea sau nu sa lucreze cu respectiva companie.

Cine ar trebui sa angajeze servicii de consultanta?

Companiile urmaresc in mod constant obiective precum imbunatatirea performantei lor; cresterea productivitatii; revizuirea strategiei; optimizarea operatiunilor; sa inoveze; sa adauge valoare propunerii de produse si servicii; imbunatatirea relatiei cu clientii; loialitatea fata de capitalul uman; si altele.

Toate acestea sunt foarte importante si se refera la toate firmele si la toti antreprenorii care vor sa aiba succes. Acesta este motivul pentru care fiecare firma ar trebui sa aiba consultanta si sa obtina cele mai bune rezultate astfel. Prin urmare, prima si cea mai importanta recomandare este ca toate firmele sa discute cu un consultant.

Related Posts