În procesul de vânzare-cumpărare a unei proprietăți, părțile implicate au același obiectiv: vor să obțină cel mai bun preț posibil pentru imobil și să aibă un sentiment de satisfacție. Cumpărătorii își doresc să găsească o casă decentă la un cost rezonabil, în timp ce vânzătorii aspiră să obțină cât mai mulți bani pentru proprietatea lor.
Rolul unui agent imobiliar este să se asigure că interesele clienților săi sunt respectate și că aceștia ies în câștig. Totuși, ca vânzător, cum poți ști că faci o afacere bună și că poziționezi corect prețul? Iată cum te ajută un specialist în domeniu să iei cele mai bune decizii în funcție de nevoile și preferințele tale:
Analizează cu atenție piața imobiliară
În primul rând, agentul cu care alegi să colaborezi va analiza piața imobiliară locală și va cerceta prețurile din zona în care se află casa ta, astfel încât să poată determina prețul corect pentru aceasta. De pildă, caută o agenție imobiliară în sectorul 2 din București care să poată identifica tendințele și factorii ce influențează costul locuințelor din această parte a capitalei, dacă acolo se află imobilul pe care îl deții.
Bineînțeles, un adevărat profesionist are cunoștințe aprofundate despre piață imobiliară de la nivelul întregului municipiu, astfel că poate evalua cerințele, precum și concurența, pentru a dezvolta o strategie eficientă de vânzare a casei tale.
Îți evaluează corect proprietatea
Înainte de a-ți scoate proprietatea la vânzare, ar trebui să stabilești un preț realist și corect. Uneori, vânzătorii pot fi dispuși să accepte o sumă mai mică în schimbul unei tranzacții rapide și fără probleme sau, din contră, așteaptă prea mult din cauza prețului foarte ridicat. Un agent imobiliar experimentat îți va evalua casa având în vedere cererea și oferta de pe piața locală, tranzacțiile recente și caracteristicile specifice ale imobilului tău. Practic, în urma unei analize corecte, te va ajuta să stabilești un preț de pornire realist și atractiv pentru potențialii cumpărători.
Realizează o strategie de marketing eficientă
Oricât de mult te-ai strădui, nu îți vei putea promova activ proprietatea deoarece nu dispui de toate instrumentele și resursele unei agenții imobiliare. Un specialist va dezvolta o strategie de marketing personalizată pentru a-ți promova casa în mod eficient. Acest lucru poate include publicitate online și offline, organizarea de tururi virtuale și deschideri de case pentru a atrage atenția asupra proprietății tale.
Un plan bine pus la punct poate implica stabilirea unui preț de pornire mai ridicat decât cel estimat, astfel încât să existe un spațiu de negociere. Totodată, poate fi vorba și de o strategie inversă, adică menționarea unui preț mai scăzut pentru a atrage mai mulți cumpărători și a declanșa o competiție între ei.
Valorifică punctele forte ale imobilului
Chiar dacă îți cunoști foarte bine proprietatea, o persoană din exterior îți va vedea casa cu alți ochi. Mai exact, va fi capabilă să identifice caracteristicile și beneficiile unice ale locuinței, astfel încât să le poată evidenția în anunțurile de promovare. De asemenea, agentul imobiliar îți poate sugera să realizezi îmbunătățiri minore sau modificări ce pot crește valoarea casei și atrage cumpărători.
Pe de altă parte, identificarea corectă a punctelor forte este importantă pentru a stabili un preț competitiv, dar și pentru a prezenta avantaje solide în procesul de negociere.
Gestionează procesul de vânzare
Negocierea este considerată o artă, iar negocierea fără emoții chiar nu este la îndemâna oricui. Din fericire, un agent imobiliar se poate ocupa cu calm de orice situație, mai ales dacă este vorba de o negociere dificilă. Acesta va furniza informații complete și exacte despre casa ta în mod obiectiv și va negocia în numele tău, astfel încât să obții cel mai bun preț posibil.
Este responsabilitatea sa să comunice cu potențialii cumpărători pentru a le înțelege cerințele și a ajunge la un acord benefic pentru ambele părți. De la prezentarea ofertelor și negocierea termenilor până la gestionarea documentației necesare și încheierea tranzacției, totul cade în sarcina agentului imobiliar. Iar asta te va scuti de stresul și complexitatea vânzării unei case și îți garantează că o persoană cu experiență va gestiona eficient discuțiile și va folosi strategiile adecvate pentru rezultate peste așteptări.
Deși unii proprietari evită agenții imobiliari gândindu-se la comisionul pe care trebuie să-l plătească, în realitate aceștia sunt singurii care au toate cunoștințele și expertiza necesară pentru a putea negocia un preț bun. Așadar, prin colaborarea cu un profesionist chiar poți avea ocazia să obții o ofertă mai mult decât generoasă pentru casa ta!