Parcările private din apropierea aeroportului Henri Coandă: soluție de compromis și pentru mașinile locatarilor din ansamblurile rezidențiale aflate în apropiere?

de FluxImobiliar

În ultimii ani, nordul Bucureștiului a cunoscut o dezvoltare urbanistică fără precedent datorată, în mare parte, expansiunii infrastructurii din jurul celui mai mare aeroport al țării – Henri Coandă. Cu legături rutiere rapide, acces facil la transportul public și o poziționare strategică în proximitatea capitalei, această zonă a atras numeroși investitori imobiliari, dornici să construiască ansambluri rezidențiale, zone comerciale și industriale.

Odată cu această expansiune spectaculoasă a numărului de locuințe și oameni a apărut și o mare problemă – lipsa locurilor de parcare. În timp ce noile blocuri și ansambluri imobiliare au fost construite la standarde moderne, cu apartamente spațioase și facilități suplimentare pentru confortul locuitorilor, spațiile de parcare alocate pentru fiecare unitate locativă sunt (de cel mai multe ori) insuficiente. 

Multe familii din noile cartiere rezidențiale dețin cel puțin două mașini, iar tinerii care aleg să se mute în aceste locuri au și ei, în mare parte, nevoie de vehicule pentru a se deplasa rapid către joburile din oraș sau alte zone. Astfel, ansamblurile imobiliare, deși prevăzute cu locuri de parcare la momentul planificării inițiale, nu mai pot face față acestei cereri crescute.

În același timp, infrastructura rutieră din jurul aeroportului a fost supusă unei presiuni suplimentare nu doar din cauza afluxului de locuitori, ci și a traficului generat de călătorii internaționali și naționali. Parcările din preajma aeroportului Henri Coandă, destinate inițial exclusiv pasagerilor care își lasă temporar vehiculele pentru a pleca în călătorii, au început să fie percepute ca un spații cu potențial, capabile să atenueze o parte din această problemă urbană. Deși concepute pentru a oferi soluții pe termen scurt călătorilor, aceste parcări private bine întreținute și securizate au devenit din ce în ce mai atractive pentru locuitorii ansamblurilor rezidențiale din apropiere, care nu mai locuri de parcare libere în interiorul complexului.

Problema infrastructurii din jurul aeroportului Henri Coandă

Aeroportul Internațional Henri Coandă, cel mai mare aeroport din România, este un centru important nu doar pentru călătoriile internaționale, ci și pentru dezvoltarea economică și urbană a regiunii din nordul Capitalei. De-a lungul ultimilor ani, în zonele Otopeni, Tunari, Corbeanca și Balotești s-au ridicat numeroase ansambluri rezidențiale, datorită proximității față de oraș și de facilitățile de transport aerian. 

Pe măsură ce aceste cartiere se extind, se intensifică și problema lipsei locurilor de parcare, întrucât dezvoltatorii imobiliari nu întotdeauna prevăd suficiente spații pentru rezidenți, iar străzile adiacente devin neîncăpătoare. 

De asemenea, există și problema costurilor asociate achiziționării sau închirierii locurilor de parcare în interiorul complexelor rezidențiale, motiv pentru care locatarii trebuie să găsească alternative. 

Parcările private de lângă aeroport, o soluție?

În prezent, există o gamă variată de parcări private în imediata vecinătate a aeroportului, care oferă servicii de pază non-stop, sisteme de supraveghere video și un acces facil la infrastructura de transport. Aceste facilități reprezintă o resursă considerabilă pentru locuitorii din zonă, care nu pot găsi locuri de parcare în apropierea locuințelor lor.

Unul dintre principalele avantaje ale utilizării parcărilor private din proximitatea aeroportului este siguranța. Spre deosebire de parcările improvizate pe marginea drumului, cele care oferă servicii de parcare în Otopeni dispun de sisteme de securitate moderne, iar mașinile sunt monitorizate în permanență. 

Un alt beneficiu este costul relativ accesibil. Deși tarifele practicate de parcările private de lângă aeroport par cea mai bună soluție pentru călătoriile pe termen scurt, multe dintre ele au creat pachete și abonamente lunare sau anuale pentru locuitorii din ansamblurile rezidențiale. În acest fel, aceștia pot evita costurile ridicate impuse de dezvoltatorii imobiliari pentru locurile de parcare din complexuri.

De asemenea, proximitatea față de ansamblurile rezidențiale din jurul aeroportului face ca utilizarea acestor parcări să fie practică și convenabilă pentru cei care nu folosesc zilnic mașina, dar au nevoie de un loc sigur unde să o lase pentru perioade mai lungi de timp.

Flexibilitatea, atuul parcărilor private din apropierea Aeroportului Henri Coandă

Parcările private din zona aeroportului oferă, de asemenea, un nivel ridicat de flexibilitate. De exemplu, în perioadele când rezidenții nu folosesc mașina aceștia pot opta pentru un abonament de parcare Otopeni mai ieftin, care să le asigure doar disponibilitatea locului. 

Dar ca această soluție să devină una viabilă pe termen lung este necesară o colaborare mai strânsă între dezvoltatorii imobiliari din zona aeroportului și operatorii de parcări private. Astfel, ambele părți vor avea beneficii de pe urma parteneriatului. Spre exemplu, dezvoltatorii ar putea integra în oferta lor locuri de parcare rezervate în parcările private, lucru ce ar putea reduce aglomerația din interiorul ansamblurilor rezidențiale și ar asigura un acces facil la locuri de parcare sigure și supravegheate.

Related Posts