Competențele notariale au crescut foarte mult în ultima perioadă, la fel și numărul de cabinete de acest gen care se pot găsi acum aproape în orice cartier din orașele României, ba chiar și în mediul rural.
Cabinete notariale în pas cu cerințele anului 2020
Nu e de mirare că și concurența este acum la un nivel mult mai înalt decât în urmă cu cinci sau zece ani, de aceea apar mult mai multe provocări pentru specialiștii în drept care oferă servicii de notariat populației.
Oamenii deja nu se mai ghidează în alegerea unui birou notarial doar după criteriul preț, ci își doresc ca să aibă parte acolo o experiență bună, datorată unei echipe bine instruite și orientate mai corect spre nevoile clienților, care trebuie să fie satisfăcute rapid și clar în respectivul cabinet. Informațiile juridice transmise să fie întotdeauna corecte, expuse într-un limbaj inteligibil, chiar dacă nu sunt întotdeauna pe placul acelora care le solicită.
Empatia de care dă dovadă notarul în relația cu clientul este foarte importantă, deoarece permite fidelizarea aceluia care apelează la servicii notariale.
Cu timpul, s-ar putea să se ajungă la acel statul visat de orice profesionist din domeniu, de notar de familie.
Automatizarea unor procese în cadrul biroului notarial are în perioada pe care o trăim o importanță covârșitoare și îl eliberează pe notar de anumite lucruri rutiniere, permițându-i ca să acorde o atenție și mai mare clienților, comparativ de ceea ce se întâmpla în trecutul nu prea îndepărtat.
Experiența pozitivă a beneficiarilor serviciilor notariale, tot mai importantă acum
În orice birou notarial care se respectă, satisfacția clienților ar trebui să fie principalul obiectiv al echipei care lucrează acolo și toate eforturile să fie direcționate înspre acel scop.
Chiar și în acest domeniu se aplică regula cunoscută deja din marketing, conform căreia este de șapte ori mai scump ca să câștigi un nou client decât să păstrezi unul care a fost mulțumit de serviciile pe care le-a acordat.
Un notar modern are înțelepciunea de a folosi feedback-urile clienților pentru a îmbunătăți permanent serviciile pe care le oferă, cu atât mai mult cu cât în prezent, datorită exploziei rețelelor sociale, oricine nu este mulțumit de un prestator de servicii, inclusiv din domeniul notarial, își poate expune părerea în public pe Facebook, Instagram și alte rețele sociale, iar acest lucru poate să cauzeze foarte mult afacerii biroului notarial respectiv.
Toate doleanțele clienților trebuie înțelese ca fiind de mare ajutor pentru îmbunătățirea continuă a muncii notariale, pentru identificarea și analiza detaliată a celor mai frecvente probleme care trebuie să fie înlăturate corect, imediat, așa încât gradul de satisfacție al celor care trec pragul unui cabinet notarial să fie la cote maxime.
Dintr-un anumit punct de vedere, notarul este în prezent mai important decât avocatul, deoarece de notariat oamenii au nevoie mult mai frecvent, iar legătura pe care clienții o au cu un anumit notar care le-a plăcut poate să fie una mai de durată. Este de remarcat și faptul că, în general, clienții fideli pot să genereze mai mult de 80% din veniturile totale ale unui birou notarial.
Așadar, creșterea fidelității clienților și transformarea lor în adevărați ambasadori ai biroului notarial, respectiv loialitatea acestora este o strategie fundamentală de care trebuie să țină seama notarii care doresc să aibă mai mulți clienți.
Pentru un birou notarial, o experiență bună a clienților, conform sondajelor efectuate până în prezent, se definește ca fiind înțeleasă ca un serviciu rapid, eficient, prietenos, care le rezolvă cu adevărat problemele.
Majoritatea persoanelor care merg la un birou notarial vor ca timpul de așteptare să fie cât mai scurt, iar acest lucru se poate face prin utilizarea tehnologiei și prin programarea corectă a clientelei de către personalul auxiliar al cabinetului respectiv.
Angajații trebuie să fie prietenoși, să se concentreze pe rezolvarea problemelor clienților, iar notarul întotdeauna nu doar un foarte bun cunoscător a dreptului, ci și empatic. Aceasta este categoric cea mai bună strategie de fidelizare care îl face pe un client să se întoarcă la acel birou notarial.